Otaczaj się pięknem

Otaczaj się pięknem

niedziela, 20 maja 2012

Mój nowy przyjaciel Leon

Ostatnio nabyłam nową książkę kucharską, jak dla mnie to prawdziwa skarbnica wiedzy dla wszystkich gotujących i tych, którzy tylko lubią jeść. "Leon" to trzy częściowa kuchenna biblia, ale tak naprawdę "Leon" to sieć restauracji w Londynie, pierwszą otwarto na Carnaby Street w 2004 roku, cieszą się ogromną popularnością. 

W książkach oprócz porad i przepisów jest mnóstwo historyjek, wspaniałych zdjęć (spora część w stylu vintage), jest nawet mapa obrazująca pochodzenie serów oraz plakietki do naklejenia na słoje lub pojemniki. Jeśli tak jak ja uwielbiacie książki kucharskie, zachęcam do przeczytania "Leona", jest dostępny w TKmaxx, oczywiście w wersji anglojęzycznej, ja posiadam część "Ingredients and Recipes", ale jeśli trafię jeszcze na kolejne części, to z pewnością je kupię:)
Ponieważ mój zachwyt nad "Leonem" (nie mylić z moim teściem, na którego też tak mówimy) nie mija, jeszcze wiele razy będę o nim wspominać oraz przytaczać różne ciekawostki i przepisy, które z niego pochodzą.

A teraz zapraszam na koktajl pomarańczowo-ogórkowy, przepis oczywiście z opisywanej książki kucharskiej:)


Składniki

obrany, świeży ogórek

2-3 pomarańcze


Całość wrzucamy do blendera, najlepiej podawać lekko schłodzony

Ilość soku zależy od składników, dlatego zawsze lepiej sprawdzić przed przygotowaniem, jak bardzo są soczyste oraz jaki jest ich smak.


"Leon -Ingredients and Recipes" by Allegra McEvedy
www.octopusbooks.co.uk

2 komentarze:

  1. Marta, sok jest mega orzeźwiający!

    Ponownie dzięki za zarażenie Kowali miłością do soków. I oczywiście za cierpliwe tłumaczenie tłumokom :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gosia bardzo nam miło:) Polecamy się na przyszłość:)

    OdpowiedzUsuń